Rewizor nexo jest nowoczesnym systemem, który wspomaga prowadzenie całej księgowości. Dzięki zastosowanym technologiom oraz rozwiązaniom interfejsowym mamy możliwość dużo wygodniejszej a także sprawniejszej obsługi księgowej firmy.
Rewizor nexo ma za zadanie wspierać księgowych na wszystkich etapach pracy m.in.: zarządzanie planami kont, dekretacje i księgowanie, ewidencje VAT, pojazdów, umów i płac, obsługę środków trwałych, oraz wystawianie deklaracji skarbowych, operacje kasowe i operacje na rachunkach bankowych jak również ewidencjonowanie i rozliczanie rozrachunków. Pomimo szerokiego wachlarzu funkcjonalności wyróżnia się prostą oraz intuicyjną obsługą.
Rewizor nexo jest częścią InsERT nexo – czyli zintegrowanego pakietu, w którego skład wchodzą również: Subiekt nexo – system obsługi sprzedaży i gospodarki magazynowej, Rachmistrz nexo – program do prowadzenia uproszczonej księgowości, Gratyfikant nexo – system kadrowo-płacowy oraz Gestor nexo – system zarządzania relacjami z klientami.
Najważniejsze możliwości Rewizora nexo:
- wygodna i płynna zmiana z księgowości uproszczonej na księgi rachunkowe;
- obsługa etapowej pracy na okresie obrachunkowym: otwarcie i zamknięcie ksiąg; kwalifikowanie zapisów do „13. miesiąca”;
- elastycznie można zarządzać planami kont: pozwala na generowanie wzorcowego planu kont, przeniesienia z innego okresu obrachunkowego, automatyczne tworzenie kont kartotekowych, obsługa kont pozabilansowych;
- rozbudowana dekretacja (podział dokumentów na dekrety i polecenia księgowania), różne stany dokumentów (w przygotowaniu, zatwierdzony i zaksięgowany), zaawansowana kontrola kręgu kosztów;
- ewidencja i rozliczanie ewidencji VAT: zakupów, sprzedaży (w tym sprzedaż marża), rozliczenia metodą kasową, korekty VAT nieterminowych płatności z możliwością tworzenia zapisów na podstawie JPK_VAT;
- ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (naliczanie i dekretacja amortyzacji z uwzględnieniem kosztów przypadających na miejsca użytkowania, wydruk tabeli i planów amortyzacji), a także ewidencja wyposażenia i remanentów;
- rozbudowana sprawozdawczość finansowa – możliwość dostosowania sprawozdań do własnych określonych potrzeb;
- zawiera podstawowe ewidencje wynagrodzeń: ewidencja osobowa, umów cywilnoprawnych oraz umów o pracę;
- zaawansowany system rozliczeń właścicielskich: od składek ZUS wspólnika do odliczeń i obniżek podatku wynikających z różnych ulg;
- ewidencja i rozliczanie pojazdów prywatnych wykorzystywanych do działalności gospodarczej oraz pojazdów firmowych z możliwością częściowego bądź pełnego odliczenia VAT;
- obsługa dowodów wewnętrznych – dokumentów własnych podmiotu dotyczących operacji zachodzących wewnątrz firmy;
- obsługa operacji kasowych gotówkowych i bezgotówkowych (płatność kartą płatniczą, bony), raporty kasowe;
- obsługa operacji związanych z rachunkami bankowymi, polecenia przelewu standardowe, ZUS, podatkowe z wykorzystaniem bankowości elektronicznej (offline i online);
- ewidencja i rozliczanie rozrachunków, integracja z zapisami na konta oraz z zapisami VAT;
- wystawianie i wydruk deklaracji skarbowych rozliczających podatek dochodowy wspólników i pracowników, podatek CIT (dla osób prawnych) oraz podatek VAT;
- wystawianie deklaracji ZUS (RCA, RZA, DRA) z możliwością eksportu do programu Płatnik;
- automatyczna dekretacja dokumentów księgowych oraz rejestrów VAT za pomocą definiowalnych schematów;
- integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo;
- możliwość pracy jednostanowiskowej bądź sieciowej;
- obsługa plików JPK_VAT (informacji o prowadzonej ewidencji VAT) i ich obowiązkowa wysyłka do Ministerstwa Finansów;
- generowanie ksiąg oraz dowodów księgowych do plików JPK i dostarczanie ich na potrzeby kontroli skarbowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznych nośnikach danych;
- wsparcie dla procedury centralnego rozliczania VAT, gdzie ewidencja prowadzona jest w jednostce podrzędnej, a rozliczenia dokonane są w jednostce centralnej (np. jednostki samorządu terytorialnego, którym podlegają szkoły, zakłady użyteczności publicznej itp.);
- badanie statusu kontrahentów na podstawie danych GUS, portali Ministerstwa Finansów dotyczących NIP i VAT, bazy aktywnych podatników VIES oraz rejestru kaucji gwarancyjnych;
- komunikacja z klientami i pracownikami za pomocą wbudowanego klienta poczty i SMS.
Obsługa RODO:
- cele i zgody na przetwarzanie danych;
- obowiązki informacyjne;
- ochrona danych;
- prawo do zapomnienia (anonimizacja).
Minimalne wymagania systemowe
komputer z procesorem Core2Duo (lub nowszym);
4GB pamięci operacyjnej RAM;
system operacyjny Windows 10 w wersji Anniversary Update (1607) lub nowszy, Windows 11, Windows Server 2016, Windows Server 2019, Windows Server 2022;
system obsługi baz danych Microsoft SQL Server 2014, 2016, 2017, 2019, 2022 – bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2019 Express Edition dostarczana jest wraz z systemem;
.NET Framework w wersji 4.7.2 lub nowszej – instalator jest dostarczany wraz z systemem;
środowisko uruchomieniowe Microsoft Edge WebView2 w wersji 109.0.1518.46 lub nowszej – instalator jest dostarczany wraz z systemem.
Zalecane wymagania systemowe
komputer z procesorem czterordzeniowym;
8GB pamięci operacyjnej RAM;
dysk SSD;
system operacyjny Windows 10 w wersji Anniversary Update (1607) lub nowszy, Windows 11, Windows Server 2016, Windows Server 2019, Windows Server 2022;
system obsługi baz danych Microsoft SQL Server 2014, 2016, 2017, 2019, 2022 – bezpłatna wersja Microsoft SQL Server 2019 Express Edition dostarczana jest wraz z systemem;
.NET Framework w wersji 4.7.2 lub nowszej – instalator jest dostarczany wraz z systemem;
środowisko uruchomieniowe Microsoft Edge WebView2 w wersji 109.0.1518.46 lub nowszej – instalator jest dostarczany wraz z systemem.